انگشتر عقیق یا سنگ تعهد
ارسال شده توسط: رضا علیزاده | تاریخ: 21/ آذر 1398
مشخصات محصول ؛
اطلاعات تکمیلی؛

انگشتر عقیق یا سنگ تعهد

یکی از زیباترین انگشترها که از قدیم تا به امروز مرسوم بوده انگشتر عقیق است . در این مقاله سعی کرده ایم انگشتر عقیق یا سنگ تعهد  را به طور کامل مورد مطالعه قرار دهیم.

 

عقیق چیست ؟

یکی از سنگهای قیمتی رایج در دنیا سنگ عقیق است .این سنگ از انواع گرانبهای سیلیس است .عقیق در طبیعت در میان سنگ های اتشفشانی و سنگهای رسوبی یافت میشود .عقیق سنگی است با الوان متعدد که هر کدام از نظر شیمیایی با هم متفاوت هستند .

انواع عقیق از نظر رنگ

عقیق از نظر رنگ به رنگهای سفید ، نباتی ، قرمز ، زرد ، ابی ، سیاه ، نارنجی و سبز میباشد .سنگ عقیق با شهرت جهانی که از طلوع تاریخ تا به امروز اورده است به عنوان یکی از جواهرات به کار برده میشود .

از گذشته تا به امروز عقیق در زندگی انسانها نقش زیادی را ایفا کرده است به طوری که پادشاهان و توانگران ازین سنگ زیبا در جواهرات خود استفاده کرده اند .قدمت عقیق به بالای پنج هزار سال میرسد در تمدن فرعون  از عقیق در جواهرات سلطنتی و در ساخت کاخها و غیره استفاده میشده است و در زمان مرگ فراعن مصری به همراه آنها مقدار زیادی عقیق و جواهرات ساخته شده از عقیق استفاده میشده است .

رومیها عقیق را در کشتی سازی استفاده میکنند،سرخپوستان امریکایی عقیق را برای دفع شیاطین مورد استفاده قرار میدادند.نکته جالب کاربرد عقیق در کشورهای اسیایی است که از عقیق در ساخت سلاح استفاده میکردند ؛ معتقد بودن چون عقیق قرمز رنگ است انها را از بریدگی و جراحت نجات میدهد و باعص میشود بتوانند بر دشمنان غلیه کنند .

یکی از مزایایی که سنگ عقیق دارد این است که این سنگ را سنگ سلامتی مینامند زیرا عقیق انسانها را از بیماریهای مختلف در امان میدارد سنگ شفابخش عقیق در بیماریهای معنوی نیز اثر شفا بخش دارد .

در بعضی از نوشته ها به انگشتر عقیق یا سنگ تعهد گفته میشود زیرا دارای انرژی بسیار بالایی است که انسان را از نظر عاطفی ، فکری و مادی به تعادل میرساند از سنگ عقیق به عناوین متعددی یاد میکنند* عقیق را میتوان به عنوان بالابرنده اعتماد به نفس مورد استفاده قرار داد *عقیق دور کننده انرژی منفی  *عقیق سنگ انرژی زا * اگات سنگ حافظه *

اثر انگشتر عقیق بر سلامتی

اثر عقیق بر سیستم گوارشی

همانطور که در بالا اشاره شد عقیق برای سلامتی نیز مفید است این سنگ گرانبها بر سیستم گوارشی انسان اثر میگذارد و باعث تقویت آن میشود برای این کار عقیق را روی شکم قرار دهید تا به عنوان اکسیر عمل کند و باعث کاهش عفونت در معده شود .

اثر عقیق بر قلب

عقیق روی قلب و سیستم عروقی خون و نیز اختلالات پوستی تاثیر مثبت میگذارد .

اثر اگات برروی تب

از عقیق میتوان بعنوان تب بر استفاده کرد و نیز برای کاهش علائم صرع و خوابگردی استفاده نمود

زیستگاه عقیق

انواع سنگ عقیق را با توجه به زیستگاه ، شکل و رنگ آنها و زیستگاه آنها نامگذاری میکنند مانند عقیق یمنی که منسوب به یمن است عقیق یمنی زرد ، قرمز ، سیاه ، آبی ، سبز تقسیم میشوند ،

نوع دیگری از عقیق که بسیار مشهور است  عقیق غول پیکرکه به آن عقیق مکزیکی گفته می شود ، این نوع عقیق از یک چشم تشکیل شده و دارای رنگ های زیادی مانند قرمز ، سیاه ، سبز و سایر رنگ ها است.

عقیق شجری :این گونه عقیق با پرشدن اثار وبقایای درختان در حفره های آن عقیق شجری میگویند.

عقیق برزیلی: عقیق برزیل به دلیل داشتن ساختار  لایه دار و همچنین رنگهای سفید و خاکستری آن در یک منظره زیبایی شناختی متمایز یکی از مشهورترین و زیباترین گونه هاست و در داخل این نوع عقیق کریستال های کوارتزی تشکیل شده است که ارزش سنگ زیبایی شناسی را افزایش می دهد ،

نحوه تشکیل عقیق

نحوه تشکیل عقیق و اینکه عقیق چگونه شکل میگیرد باید بگوییم سنگ عقیق به طور معمول در اتشفشانها شکل میگیرد .به این صورت که آبهای زیرزمینی اشباع شده با سیلیس محلول از طریق ترک ها و حفره های سنگی آتشفشانی جریان می یابد ، پس از آن آنچه که به ژل سیلیکا معروف است روی دیوارهای این حفره های سنگی شکل می گیرد ، سپس به تدریج متبلور می شود تا کوارتز میکرو کریستالی شود و با گذشت هزاران سال آنها تشکیل می شوند. سایر لایه های ژل سیلیکا که بعضی اوقات حاوی ناخالصی های معدنی و انگلی هستند و همین مسئله باعث ایجاد رنگ ها و شکل های مختلف گارنت می شود. عقیق غالباً در سنگهای آتشفشانی مانند ریولیت ، بازالت و آندزیت تشکیل می شود .

سنگ زیبای عقیق در طبیعت به اشکال متنوع وجود دارد صنعتگران و جواهرسازان سنگ عقیق را صیغل میدهند و به اشکال متنوع برش میدهند یکی از این روشها برش فست است

برای مطالعه بیشتر ..

تراش فست و کاربرد تراش فست در جواهر سازی

شایان ذکر است که عقیق از نظر ظاهری کاملا متخلخل است و  می توان آن را در رنگ های مختلفی رنگ آمیزی کرد سنگ عقیق را می توان با بسیاری از طرح های مجزا مانند عتیقه و جواهرات و همچنین قابلیت تزئین آن با کتیبه ها ، نوشته ها و تصاویر متمایز استفاده کرد.

Views: 95

سفارش و خرید محصول ؛
پیشنهادی های ویژه
پرنس جواهر