تراش فست چیست کاربرد تراش فست
ارسال شده توسط: رضا علیزاده | تاریخ: 11/ مهر 1398
مشخصات محصول ؛
اطلاعات تکمیلی؛

تراش فست چیست کاربرد تراش فست

در این مقاله پرنس جواهر تراش فست چیست کاربرد تراش فست را به طور کامل برای علاقمندان به هنر و مهندسی به نگارش دراورده است

جواهر سازی یکی از هنرهای بسیار ظریف و زیباست که علاقمندان و طرفداران خاص خودش را دارد  هنر دست یک جواهر ساز در یک سنگ خلاصه نمیشود عشق به این هنر دستان هنرمند را به معجزه ای وامیدارد تا یک سنگ را به درخشش وامیدارد .

تراش فست چیست ؟

facetingیا همان تراش فست ، امیزه ای از هنر و مهندسی علمی ناب که چشم هر بیننده ای را به خود خیره کرده است .

تراش فست چیست کاربرد تراش فست

تراشهایی برروی جواهرات است که با علم مهندسی امیخته شده و زاویه های یکدست و زیبا را خلق میکند. تراش فست برروی جواهرات برعکس انچه که ما میبینیم و تصور میکنیم کار سختی نخواهد بود فقط دستان چیره گر یک تراشکار جواهر انهم براثر ممارست فراوان از پیچیدگیهای آن کاسته است اما به هر حال کار بسیار زیبایی است.

تراش فست همان تراش زاویه دار

این نوع تراش مانند تراشهای گذشته نیست با دستگاه انجام میشود و با دقت فراوان جواهرات را تراش میدهد فرقی بین هیچ کدام از جواهرات وجود ندارد همانقدر که زمرذ را میتوان تراش داد به همان اندازه امیتیس را.

تنظیم فست و دستورالعمل آن

برای تنظیم فست یا همان سطوح باید از سه عنصر اساسی پیروی نماییم

– زاویه تراش فست

-چرخش جواهر

-عمق ایجاد تراش

این سه عنصر اساسی کاملا مشخص میکند که یک جواهر چگونه برش میخورد و چگونه میتواند درخشان و پر تلالو شود.

گاهی اتفاق میوفتد هنگام تراش یک گوهر زیبا دچار مشکل شویم تراش ها و سطوح فست به یکدیگر نرسد یا اینکه  انطور که توقع داشتیم کارمان جلوه نداشته باشد، نگرانی در این باره بی مورد است آیا تاکنون به این ضرب المثل جواهر سازان توحه کرده اید که میگویند ( کم بتراش و زیاد نگاه کن !!؟

این ضرب المثل برای کار ما کارایی فراوان دارد زیرا باید با دقت فراوان تراش داد و با زیرکی وافر به کار تراش خورده نکاه کرد.

راه حل برای نرسیدن تراشهای فست

تنها یک راه حل وجود دارد و آن دوباره تراشیدن است باید مراحل قبل را دوباره تکرار کنید یعنی روی تراشهای قبلی باز هم تراش کنید تا فست ها روی هم بیفتد و زیبایی کارتان را نمایان کند.

تجهیزات تراش فست

دستگاه تراش فست یا زاویه تراشی یکی از جدید ترین و بروز ترین با شیوه ای بسیار دقیق طراحی شده است این دستگاه تراش فست با دقت بالایی طراحی میشود به طوری که برای سنگهای قیمتی قیمتی برابر با  ۰.۰۱ است زیرا دقت و کیفیت و سرعت در این سنگها و تراشیدن شان اهمیت فراوان دارد .

 

Visits: 264

سفارش و خرید محصول ؛
پیشنهادی های ویژه
پرنس جواهر