سنگهای قیمتی زینتی

انواع سنگهای قیمتی زینتی

 

فیروزه

آسمان لاجوردی، آبی تخم مرغی رابین: سایه های روشن فیروزه رنگی را مشخص می کند که از این جواهر نامگذاری شده است.

مردمان باستانی از مصر گرفته تا آمریکای شمالی و چین این گوهر آبی رنگارنگ را ارزشمند می دانستند. این یک فسفات کمیاب از مس است که فقط در خشک ترین و بایرترین مناطق زمین تشکیل می شود.

یاقوت کبود

یاقوت کبود یکی دیگر از سنگهای قیمتی زینتی است.رنگ یاقوت کبود بستگی به عناصر تشکیل دهنده آن دارد.  آبی، زرد، سبز، نارنجی، صورتی، بنفش یا حتی ستاره‌ای شش پرتو را نشان دهند.

تانزانیت

تانزانیت عجیب و غریب بین آبی و سبز، بنفش پر جنب و جوش و بنفش پر رنگ، تنها در یک مکان روی زمین، نزدیک کوه باشکوه کلیمانجارو، یافت می شود.

یشم

“یشم” یک اصطلاح عمومی برای نفریت، یشم و تحت شرایط خاص امفاسیت سبز است. در چین، دیسک یشم سوراخ شده نمادی از بهشت ​​است.

یشم که تمدن‌ها از چین باستان گرفته تا آزتک‌ها و مایاها در آمریکای مرکزی آن را می‌شناسند، به اشیایی با هنر خیره‌کننده تبدیل می‌شود.

زمرد

یکی از باارزش ترین سنگهای قیمتی زینتی زمرد است گونه سبز مایل به آبی تا سبز بریل است، یک گونه معدنی که شامل آکوامارین است.ارزشمندترین نوع بریل، زمرد زمانی توسط فاتحان اسپانیایی، پادشاهان اینکا، مغول ها و فراعنه گرامی داشته می شد. امروزه جواهرات خوب از آفریقا، آمریکای جنوبی و آسیای مرکزی می آیند.

 

مروارید

از سنگهای قیمتی زینتی میتوان به مروارید اشاره داشت مروارید ها در بدن نرم تنان دریایی و آب شیرین به طور طبیعی تولید میشود اما امروزه به طریق مصنوعی نیز تولید میشود. مرواریدهای براق، صاف و با رنگ های ظریف جزء اصلی جواهرات هستند،

الکساندریت

سبز در نور خورشید قرمز در چراغ لامپ الکساندریت تغییر رنگ ترفند جادویی طبیعت است.این نوع ماده معدنی با تغییر رنگ، کریزوبریل است. سبز مایل به آبی در نور روز، قرمز مایل به ارغوانی در زیر نور رشته ای؛ سخت و بادوام نمونه های با کیفیت بالا کمیاب و ارزشمند هستند.

کهربا

کهربا کپسول زمان طبیعت است. این رزین درخت فسیل شده حاوی بقایای حیات میلیون ها سال پیش روی زمین است.رزین فسیل شده، رنگ آفتاب درخشان – نارنجی یا قهوه ای طلایی. کهربا ممکن است حیات باستانی از جمله حشرات، برگ‌ها، حتی عقرب‌ها و گاهی اوقات مارمولک‌ها را به دام بیاندازد و حفظ کند.

آمیتیست

جوهره رنگ بنفش، آمیتیست به اندازه کافی برای جواهرات تاج زیبایی است و در عین حال به اندازه کافی برای حلقه های کلاسی مقرون به صرفه است.

انواع ارغوانی کوارتز معدنی، اغلب بلورهای بزرگ و شش طرفه را تشکیل می دهد. نگین های مخملی رنگ ظریف از معادن آفریقا و آمریکای جنوبی می آیند.

سیترین

سیترین نوع شفاف، زرد کم رنگ تا نارنجی مایل به قهوه ای کوارتز است.رنگ سیترین از ردپای آهن می آید. شاید محبوب ترین و پرفروش ترین سنگ قیمتی زرد و جایگزینی جذاب برای توپاز و یاقوت کبود زرد باشد.

سنگ لاجورد

لاجورد یک سنگ زیبا است. مجموعه ای از چندین ماده معدنی، عمدتاً لزوریت، کلسیت و پیریت.

لاجورد لاجورد به دلیل رنگ آبی تیره و زیبایش ارزشمند است. افغانستان منبع مرغوب ترین لاجورد محسوب می شود.

 

پیشنهادی های ویژه
پرنس جواهر