کاربرد پالادینیوم در جواهر سازی
ارسال شده توسط: رضا علیزاده | تاریخ: 15/ اردیبهشت 1398
مشخصات محصول ؛
اطلاعات تکمیلی؛

کاربرد پالادینیوم در جواهر سازی و اینکه پالادیوم چیست و چه خواصی دارد؟با خواندن این مقاله با یکی دیگر از سنگها و فلزات گرانبها اشنا خواهید شد :

پالادیوم با همان پالادینیوم یکی از گرانبها ترین  فلزات دنیاست . این فلز گرانبها اولین بار توسط ویلیام هاید والاستون در سال ۱۸۰۳ در افریقای جنوبی کشف شد.بیشتر پالادیوم دنیا در دو کشور روسیه و آفریقای جنوبی تولید می‌شود پالادیوم از نام سیارکی بنام پالاس اقتباس شده است ،پالاس یکی از الهه های یونان باستان الهه خرد میباشد .

خاصیت پالادیوم

از فلز پالادیوم هم به مانند طلا و نقره و استیل و … برای ساخت زیورآلات استفاده می شود که به دلیل ویژگی های خاصی که دارد بسیار مورد توجه قرارگرفته است. پالادیوم در مجاورت هوا سیاه نمی‌شود.این فلز گرانبها در دمای ذوب به مقدار زیادی کشیده شده و در دمای پایین بسار محکم و مقاوم میشود. شدت ترکیب این فلز با گوگرد و ترکیبات گوگردی و اسید نیتریک و همچنین با اسید نیتریک واکنش زیادی میدهد. حلال پالادیوم  اسید هیدروکلریک است.این فلز هرگز در دمای معمولی اکسید نمیشود .

کاربرد پالادینیوم در جواهر سازی

کیفیت پالادیوم به قدری زیاداست که با آن انگشتر و دستبند و زیورآلات ساخته میشود  و امکان ایجاد طرح های بسیار زیبا و ظریف  با آن ممکن است . گالری پرنس جواهر نیز با پالادیوم انگشترهای زیبای مردانه و زنانه تولید مینماید و با قیمت بسار مناسبی به فروش میرساندانگشتر های تولید شده در پرنس جواهر بسیار شکیل و دیدنی است .این انگشتر ها هرگز سیاه نمیشوند و اگر بعد از چنین سال استفاده کمی تیره شد با پرداخت انگشتر باز درخشش خود را بدست می اورد.

دیگر کاربردهای پالادیوم

پالادیوم، کاتالیزورهای خوبی را شکل داده، مخصوصاً در عمل تصفیه نفت، سرعت هیدروژن‌گیری و هیدروژن‌زدایی (Hydrogenation and Dehydrogenation) را زیاد می‌کند. همچنین آلیاژ آن، در جواهرسازی استفاده می‌شود.

طلای سفید، آلیاژی از طلا بوده که با اضافه کردن پالادیوم، رنگ خود را از دست می‌دهد.

پالادیوم نیز همانند طلا می‌تواند به ورقه‌های نازک تبدیل شود.

هیدروژن به‌راحتی در پالادیوم گرم شده منتشر می‌شود که در خالص‌سازی گازها کاربرد دارد.

در تجهیزات و سیستم‌های سوییچینگ مخابراتی از پالادیوم استفاده می‌شود.

پالادیوم همچنین در دندانپزشکی، ساعت سازی و ساخت ابزار جراحی و اتصالات الکتریکی کاربرد دارد.

Visits: 201

سفارش و خرید محصول ؛
پیشنهادی های ویژه
پرنس جواهر