انگشتر عقیق مردانه
ارسال شده توسط: ندا گنجی | تاریخ: 17/ اسفند 1402
مشخصات محصول ؛
اطلاعات تکمیلی؛

انگشتر عقیق مردانه اصل

یکی از زیباترین و چشم نواز ترین انگشتر برای آقایان ، انگشتر عقیق است که علاوه بر زیبایی نشانه قدرت و شوکت در مردان است .ما در این نوشته درباره صفر تا صد انگشتر عقیق مردانه اصل مطالبی را گردآوری نموده ایم .

راهنمای خرید انگشتر عقیق :

سنگ های قیمتی در بازار به صورت اصل  و تقلبی وجود دارد از طرفی با تنوع رنگی که از سنگ عقیق وجود دارد انتخاب را مشکل می کند . ما در این نوشته قصد داریم بهترین راهنما برای انتخاب انگشتر عقیق مردانه باشیم .

آشنایی با انگشتر عقیق مردانه

انگشتر عقیق مردانه یکی از انواع انگشتر های مورد پسند اکثر آقایان است . ما در این نوشته سعی داشته ایم انگشتر های عقیقی به شما معرفی نماییم که برای هر سلیقه ای مناسب است . انتخاب رنگ انگشتر عقیق از بین آن همه رنگ زیبا و چشم نواز بسیار مشکل است و از طرفی هنگام خرید انگشتر عقیق باید به اصل و تقلبی بودن آن نیز توجه شود . ما در این نوشته درباره خرید انگشتر عقیق مردانه و نکات طلایی که باید در هنگام خرید این انگشتر به آن توجه شود مطالبی را ارائه خواهیم داد تا بهترین تصمیم را برای خرید انگشتر عقیق بگیرید.

قبل از هر چیزی لازم است که درباره خواص انگشتر عقیق برای آقایان مطالبی را ارائه دهیم .

خواص انگشتر عقیق برای مردان

نگین عقیق با فرکانس ششصد و ده نانومتر خاصیت خنک کنندگی فراوانی دارد و ضد آلرژی است این سنگ بسیار زیبا در تعادل هورمون های بدن تاثیر به سزایی دارد .سنگ عقیق در پاکسازی چاکراهای مختلف موثر است و اضطراب و تنش را از شما دور می کند البته باید بگوییم این سنگ گرانبها انرژی های منفی را جذب خود می کند به همین منظور باید هر از گاهی شارژ شود تا دوباره به خاصیت خود ادامه دهد در ادامه مطالب روش پاکسازی عقیق را آموزش خواهیم داد.

احادیث بزرگان درباره خواص انگشتر عقیق مردانه

بزرگان دین درباره به دست انداختن انگشتر عقیق در مردان توصیه های فراوانی کرده اند .

امام صادق (ع ) فرمودند : هر کس انگشتری از عقیق در دست داشته باشد هرگز پریشان نخواهد شد و مادام که آن انگشتر در دستانش است اندوهی به وی نرسد .

علت تنوع رنگ در عقیق چیست

تنوع رنگ در عقیق بسیار بالا است و این به دلیل وجود عناصر مختلفی است که در تشکیل این سنگ گرانبها نقش داشته اند بنابراین هر رنگی از عقیق در انگشتری دارای خواص خاص خود است .

تاثیر عناصر بر رنگ عقیق

رنگ عقیق بر اثر وجود ترکیبات مختلف به وجود می آید:

عقیق قرمز ، قهوه ای ، زرد : اکسید آهن در رنگ های قرمز قهوه ای و زرد تاثیر زیادی دارد و رنگ هایی که به وجود می آورد در مقدار ترکیب این ماده با سیلیس است.

عقیق بنفش و صورتی : اکسید منگنز در تشکیل رنگ های بنفش و صورتی تاثیر بسزایی دارد .

عقیق سیاه : هماتیت در تشکیل عقیق سیاه نقش فراوانی دارد .

علت شهرت انگشتر عقیق یمنی مردانه

همانطور که اشاره شد عقیق یمنی دارای شهرت جهانی است .این سنگ به دلیل کیفیت بالا ی آن به شهرت رسیده است از طرفی بزرگان دین از این سنگ به نیکی یاد کرده اند . عقیق یمنی در بین مردم با رنگ سرخ آن به شهرت رسیده است اما جالب است بدانید این سنگ در رنگ های مشکی ، قهوه ای ، زرد ، پرتقالی ، کبود و سفید نیز یافت می شود .

پرفروشترین و محبوب ترین رنگ عقیق در انگشتر عقیق مردانه

عقیق از بهترین سنگهایی است که بسیار خوش تراش بوده و دارای تنوع رنگ بسیار زیادی است از این رو طرفداران بی شماری دارد .انگشتر عقیق در بین آقایان نیز طرفداران زیادی دارد از پرطرفدار ترین انگشتر عقیق مردانه می توان به عقیق شجر یا عقیق درختی یک ترکیب آلی از مواد کالسدونی خاکستری مایل به سفید یا بی رنگ است که شبیه سرخس و درخت در می آید درواقع عقیق شجر درخت و آثاری از شاخ و برگ گیاهان نیست ورود مواد آلی به درون عقیق است که آن را به این شکل درآورده است .

مهمترین بخش از انگشتر عقیق ، سنگ آن است .سنگ عقیق در بین تمامی سنگ های قیمتی از تنوع زیادی برخوردار است .میزان محبوبیت سنگ عقیق و استفاده از آن به عنوان انگشتر برای مردان از دیگر سنگ های قیمتی بیشتر است .در بین تمامی سنگ های عقیق در دنیا سنگ عقیق یمنی از طرفداران زیادی برخوردار است .محبوب ترین انگشتر عقیق در بین مردان به ترتیب میتوان به انگشتر عقیق شجری ، انگشتر عقیق سرخ ، انگشتر عقیق سبز ، زرد اشاره نمود.

خواص انگشتر عقیق مردانه

انگشتر عقیق یکی از جواهرات محبوب و همه پسند است که جایگاهی ویژه در صنعت جواهرات دارد این انگشتر دارای خواص سنگ درمانی و خواص معنوی بالایی است به خصوص اگر این انگشتر از نوع یمانی آن باشد .از خواص انگشتر عقیق یمنی میتوان به موارد ذیل اشاره نمود :

  • از بین برنده امواج منفی
  • افزایش اعتماد به نفس
  • کاهش استرس و دل نگرانی های روز مره
  • بالابردن کیفیت خواب در افراد
  • بهبود گوارش
  • بهبود مشکلات پوستی و جلا دهنده پوست
  • دور کننده فقر و تنگدستی

نکات طلایی در خرید انگشتر عقیق مردانه اصل

انگشتر عقیق یکی از سنگ‌های قیمتی است که به دلیل رنگ‌ها و خواص فیزیکی و متافیزیکی خود، جذابیت خاصی دارد.

انتخاب انگشتر عقیق مردانه اصل کار آسانی نیست اگر از آن اطلاعات کافی نداشته باشید زیرا در بازار جواهرات شناخت سنگ اصل  از تقلبی آسان نیست !

رنگ عقیق عنصر اصلی در انتخاب

انگشتر عقیق مردانه دارای تنوع رنگ بسیار بالایی است قبل از خرید انگشتر عقیق باید از خصوصیات آن رنک و خواصی که برای بدن دارد آگاهی کامل داشته باشید تا انتخابی درست داشته باشید .به طور مثال رنگ زرد در عقیق حس خوب در شما ایجاد میکند و شادی آفرین است اما رنگ قرمز انرژی بخش است و امواج مثبت را برایتان به ارمغان خواهد آورد پس انتخاب رنگ عقیق اثر مستقیمی با روحیه شما دارد .

انتخاب سنگ

عقیق در طبیعت در رنگ ها و اشکال متنوعی تولید شده است عقیق شجر ، عقیق خوشخورا و…. که هر یک برای بدن خواصی دارد بنابراین لازم است به طبیعی بودن سنگ و هم اینکه به خواص آن توجه کنید .

اندازه و شکل انگشتر عقیق

اندازه انگشتر بسیار مهم است قبل از خرید انگشتر چه به صورت خرید اینترنتی و چه حضوری از اندازه انگشتر مطمئن شوید .گاهی انتخاب شما یک انگشتر بسیار زیباست ولی با انگشتان شما هم خوانی ندارد بهتر است هنگام خرید انگشتر به شکل ظاهری آن و اندازه انگشتان خود و انگشتر توجه نمایید.انگشتر با نگین بسیار بزرگ برای انگشتان ظریف زیبایی که ندارد هیچ بلکه نمای بسیار بد ایجاد می کند در چنین حالتی انگشتر نداشته باشید بهتر است تا انگشتری نامناسب در انگشت بیندازید.

رکاب انگشتر عقیق مردانه اصل ( جنس و نوع رکاب )

نوع رکاب انگشتر تاثیر زیادی بر قیمت آن دارد پایه های انگشتر در مدل های طلایی ، نقره ای ، فدیوم ، استیل و…ساخته و پرداخته می شوند که با توجه به سلیقه  و بودجه ای که دارید انتخاب شود.

به طور مثال در اسلام پوشیدن انگشتر طلا حرام است بنابراین اگر مسلمان هستید از خرید انگشتر طلا اجتناب نمایید .برای مسلمانان انگشترهایی با رکاب نقره ، پلاتین ، قدیوم مناسب است .

 

اصالت انگشتر عقیق مردانه

گواهینامه اصالت عقیق نشانه ای بر اصل و بالا بودن کیفیت  آن است بنابراین اگر قصد خرید انگشتر عقیق را درید از گالری هایی که گواهینامه ای دال بر اصالت انگشتر نمی دهند خرید نکنید .

 

طرح و نقش در نگین انگشتر عقیق

حکاکی روی نگین انگشتر نیز یکی دیگر ار عوامل تاثیر گذار بر قیمت ان است اگر طرح و نقش ویژه ای مد نظرتان است به تاریخ حکاکی و استاد حکاک آن دقت نمایید هنگام خرید انگشتر حکاکی شده به نقش آن توجه کنید .

قیمت انگشتر عقیق مردانه

در بین انگشتر های عقیق مردانه ، انگشتر عقیق یمنی از شهرت و اصالت زیادی برخوردار است زیرا این سنگ هم از تنوع رنگ برخوردار است و هم اینکه کیفیت آن در بین دیگر عقیق ها از همه بیشتر است  قیمت انگشتر عقیق مردانه در فروشگاه های آنلاین از تنوع بالایی برخوردار است که این مسئله گویای این است که مولفه های زیادی بر نحوه قیمت گذاری انگشتر عقیق مردانه تاثیر گذار است که میتوان به موارد ذیل اشاره کرد :

  • نوع عقیق
  • میزان استحکام عقیق
  • قدمت سنگ عقیق
  • رنگ عقیق
  • نوع تراش
  • حکاکی
  • جنس رکاب و میزان عیار آن
  • دست ساز بودن و نبودن ان
  • بی نقص بودن رکاب و نبودن آن
  • شهرت سازنده

شناخت انگشتر عقیق مردانه اصل از تقلبی

شناخت انگشتر عقیق اصل از تقلبی کار آسانی نیست اما شناخت اولیه سنگ شما را تا حد زیادی به هدفتان نزدیک می کند. سنگ عقیق را در مقابل نور خورشید قرار دهید عقیق اصل در مقابل نور خورشید حالتی روغنی دارد با کمی رگه ها و رنگ دانه هایی که در هر عقیق طبیعی مشاهده می گردد اما آنچه اهمیت دارد اینست که عقیق اصل کاملا شفاف است و درخشان . روش دیگر برای تشخیص عقیق میزان سختی آن است با یک سنگ یشم روی عقیق خط بیندازید اگر اصل باشد هیچگونه خراشی  نمی افتد .

روش دیگر برای تشخیص انگشتر اصل از تقلبی این است که زیر میکروسکوپ آن را نگاه کنید عقیق اصل در زیر میکروسکوپ کاملا قابل تشخیص است.

مهمترین روش خرید انگشتر عقیق مردانه اصل ، خرید از یک گالری معتبر است .پرنس جواهر گالری انگشتر های ناب و کلکسیونی مردانه یکی از فروشندگان انگشتر عقیق است که شما میتوانید به صورت حضوری و یا به صورت آنلاین با خیالی آسوده خرید نمایید.

 

نحوه نگهداری و شارژ انگشتر عقیق مردانه

انگشتر عقیق نیز همانند دیگر سنگ ها نیاز به مراقبت بالا دارد لازم است جهت نگهداری و مراقبت از سنگ آن موارد ذیل را رعایت نمایید:

  • هنگام کار و یا ورزش کردن انگشتر را از دست خارج نمایید تا به نگین آن آسیبی نرسد.
  • هنگام شستشوی دست و یا استحمام انگشتر را از دستان خارج نمایید و در جای مخصوص به خود قرار دهید .
  • برای جلا دادن انگشتر از جلا دهنده های بازار استفاده نکنید برای این کار از جواهر سازان کمک بگیرید و یا خودتان در منزل ان را شارژ نمایید. برای شارژ کافی است انگشتر را در ظرف آب بدون کلر ولرم قرار دهید و یا در ظرف نمک بدون ید بریزید تا تمیز شود و با حوله نرم خشک کنید و سپس به مدت یک ربع زیر نور خورشید قرار دهید .
  • انگشتر و جواهرات را مدام استفاده نکنید .

 

سخن پایانی 

لازم به ذکر است برای خرید انگشتر عقیق مردانه اصل راهنمای کامل ان را مورد مطالعه قرار دهید .

از اصل و تقلبی بودن انگشتر مطمئن شوید و انگشتر جواهر را از هر جایی خریداری نکنید .

برای انتخاب انگشتر عقیق روحیه خود را بررسی کرده و با توجه به روحیه خود انگشتر را خریداری نمایید و از خواص فیزیکی و متافیزیکی ان برخوردار شوید .

در هنگام خرید انگشتر عقیق مردانه به سایز انگشتان خود و انگشتر و همچنین نگین روی انگشتر توجه کنید شما قرار است انگشتری تهیه کنید که به شما زیبایی و جلال و شکوه بدهد نه اینکه روی انگشتانتان ظاهری رشت ایجاد نماید.

 

Visits: 76

سفارش و خرید محصول ؛
پیشنهادی های ویژه
پرنس جواهر