خرید انگشتر عقیق
ارسال شده توسط: ندا گنجی | تاریخ: 26/ اردیبهشت 1403
مشخصات محصول ؛
اطلاعات تکمیلی؛

خرید انگشتر عقیق

از زیور آلاتی که برای آقایان تولید شده است انگشتر عقیق جزو پرطرفدارترین آن هاست .سنگ عقیق در انواع مدل ورنگ در طبیعت تولید شده است ما در این نوشته مطالبی درباره سنگ عقیق و اینکه کدام سنگ عقیق معروف و مرغوب است و نحوه تشخیص سنگ عقیق اصل و همچنین خواص آن برای بدن و ثوابش در دین اسلام گرداوری کرده ایم .شما در ادامه خواهید خواند که چه نوع انگشتر عقیق برای آقایان کدام ماه مناسب است و اینکه از کدام مرجع معتبر به خرید انگشتر عقیق بپردازیم.

آشنایی با سنگ عقیق

 همانطور که اشاره شد سنگ عقیق یکی از سنگ های زیباست که در طبیعت به رنگ های متنوع تولید شده است .سنگ عقیق از خانواده سنگ های سیلیسی و نشکیل شده از ترکیبات دی اکسید سیلیکون است . عقیق به سرعت با مواد اطرافش ترکیب میشود و طی فرایندی پیچیده تبدیل به رنگ های زیبا و چشم نوازی میشود .

تاریخچه عقیق

سنگ عقیق برای اولین بار در روم شرقی یافت شد و به اگات شهرت پیدا کرد دلیل نامگذاری عقیق به آگات رودخانه ای بود که برای اولین بار عقیق را در آن یافتند از آن روز به بعد از این سنگ در جواهر سازی و ساخت زیور آلات استفاده میشود و در گذشته نیز حاکمان و ثروتمندان در زینت دادن لوازم شخصی خود از این سنگ زیبا استفاده میکردند.

درجه سحتی عقیق برابر با ۶.۵ الی ۷ است که به دلیل قابلیت بسیار بالا و خوش تراش بودن آن در بین جواهر سازان محبوبیت خاصی دارد .

معروفترین معادن عقیق در جهان

همانطور که اشاره شد سنگ عقیق برای اولین بار در روم شرقی یافت شد و امروزه در اکثر نقاط جهان این گوهر را خواهیم یافت .از معادن عقیق میتوان به کشورهای برزیل ، روم ، ایران ، یمن و…اشاره داشت .عقیق یمنی یکی از گوهر های معروف است که از سرزمین یمن استخراج میشده است امروزه به دلیل عدم استخراج ، این گوهر نایاب است بنابراین از ارزش بسیار بالایی برخوردار میباشد . از طرفی بزرگان دین ما پیامبر اکرم و همچنین ائمه اطهار به انداختن در انگشتان بسیار توصیه کرده اند. انگشتر عقیق یمنی به یمانی نیز معروف است .

 

معروفترین معادن عقیق در کشور

از میان معان عقیق در کشور عقیق خراسان ، عقیق قم، عقیق چاه کاسه گو،عقیق چاه حاجی و… اشاره داشت که معروف ترین آن در ایران نمین که به عقیق خراسانی نیز شهرت دارد  .

معروفترین رنگ های انگشتر عقیق یمنی 

انگشتر عقیق دارای طیف گسترده ای از رنگ هاست ولی معروفترین رنگی که در اذهان عمومی بسیار مقبول افتاده است رنگ سرخ است .عقیق سرخ تنها رنگی است که مردم به عقیق سرخ یمنی می شناسند در حالی که این گوهر نایاب دارای طیف گسترده ای از الوان است .از رنگ هایی که عقیق در طبیعت یافت میشود میتوان به کبود ، یاسی ، مشکی ، طوسی ، پرتقالی ، سیاه ، شفت العبد ، پرتقالی ، قهوه ای ، سفید ،جگری ، نباتی ، زرد و…اشاره کرد .

چرا انگشتر عقیق یمنی گران است ؟

عقیق یمنی در مقایسه با دیگر عقیق ها گران تر است علت گرانی این سنگ با ارزش این است که کیفیت این عقیق در مقایسه با دیگر عقیق ها بسیار بیشتر است  .

عقیق یمنی جزو سنگ های کلکسیونی محسوب میشود زیرا این گوهر بسیار نایاب است و به دلیل اینکه سالیان سال است که استخراج نمیشود کلکسیونر ها علاقه زیادی به این نوع گوهر دارند .

چگونه میتوان انگشتر عقیق اصل را از تقلبی شناخت ؟

قبل از خرید انگشتر عقیق یمنی بهتر است به اصل و تقلبی بودن آن توجه کنیم یکی از مهمترین مواردی که برای خرید انگشتر عقیق میتوان به آن توجه کرد خرید از مراکز فروش معتبر است . و در صورت نیافتن چنین مراکزی به چند طریق میتوان انگشتر عقیق را از تقلبی تشخیص داد.

اکثر مواقع سوالاتی را در کامنت ها از ما میپرسند که عقیق اصل چه رنگی است و چگونه میتوانیم اصل را از تقلبی تشخیص دهیم و اینکه انگشتر عقیق اصل را از کجا بخریم ؟ باید بگوییم تشخیص انگشتر عقیق اصل از تقلبی به راحتی امکان پذیر نخواهد بود داشتن تجربه کافی و میکروسکوپ میتواند در تشخیص بما کمک کند اما اگر چنین وسایلی به همراه نبود باید باید بگوییم انگشتر عقیق اصل دارای چگالی بسیار بالایی است به طوری که با در دست گرفتن میتوان اصل را از تقلبی تاحدی تشخیص داد .با سوراندن یک تار و روی انگشتر عقیق میتوان تا حد کمی به تشخیص کمک کرد ولی تمام این مواردی که گفته شد لازمه درست تشخیص دادن نیست .

بو کردن سنگ عقیق یکی دیگر از فاکتورهای شناخت اصل از تقلبی است . برخی مراکز فروش انگشتر عقیق ، آن را با مواد شیمیایی و رنگ ها ، رنگ آمیزی میکنند به همین منظور بوی مواد شیمیایی کاملا به مشام میرسد .

انگشتر عقیق را روی شیشه بکشید اگر خراشی ایجاد کرد اصل است و در غیر این صورت تقلبی میباشد .

برای تشخیص و خرید انگشتر عقیق یمنی اصل چه باید کرد ؟

واقعیت این است که هیچ کسی جز گوهر شناسان نمیتوانند در این امر کمکی کنند زیرا تشخیص عقیق اصل از تقلبی امکان چذیر است اما این که عقیق از کدام معادن به دست آمده واقعا هنر و مهارت گوهر شناسان و کلکسیونر ها است .

تشخیص انگشتر عقیق یمنی از انگشتر عقیق خراسانی

انگشتر عقیق یمنی و خراسانی هر دو دارای ارزش و قیمت هستند ولی انگشتر عقیق یمنی از ارزش بالاتری برخوردار است و نحوه تشخیص این دو باهم کار آسانی نیست و مهارت کافی میخواهد .در برخی از سایت ها درباره نحوه تشخیص این دو گوهر نایاب مطالبی نوشته اند که اصلا صحت ندارد بنابراین بهتر است برای  تشخیص و خرید انگشتر عقیق یمنی و خراسانی به مراکز معتبر مراجعه نمایید .

خرید انگشتر عقیق مردانه

به منظور مشاهده و خرید انگشتر عقیق لطفا کلیک نمایید :

انگشتر عقیق سرخ کهنه

انگشتر عقیق شفت العبد

انگشتر عقیق سرخ شفت العبد خون بند

انگشتر عقیق یمنی کبود

انگشتر عقیق یمنی یاسی

انگشتر عقیق یمنی سیاه

به منظور خرید انگشتر عقیق یمنی و خراسانی

جهت خرید انگشتر عقیق یمنی و خراسانی با شماره ۰۹۱۲۲۲۴۴۹۳۸ تماس حاصل فرمایید.

سفارش و خرید محصول ؛
پیشنهادی های ویژه
پرنس جواهر