گارنت چیست و چه خواصی دارد
ارسال شده توسط: رضا علیزاده | تاریخ: 11/ تیر 1398
مشخصات محصول ؛
اطلاعات تکمیلی؛

گارنت چیست و چه خواصی دارد

گارنت چیست و چه خواصی دارد  سنگی به زیبایی دانه های انار ، که در طول تاریخ به عنوان جواهر از آن استفاده میشود ،گارنت از کلمه گراتانیوم به معنی دانه یا هسته است.

رنگ در گارنت

گارنتها همه رنگ هستند به جز رنگ ابی

معادن گارنت در جهان

گسترش گارنت ها در جهان بسیار زیاد می باشد و می توان گفت که تقریباً در هر نقطه ای از جهان می توان نوعی از گارنت را پیدا نمود ولی گارنهایی که ارزش جواهری دارند فقط در پاره ای از نقاط جهان دیده می شوند. آلماندین زینتی در شمال هندوستان، سریلانکا، استرالیا، ماداگاسکار، پاکستان، برزیل و آمریکا دیده می شود. در نقاط مختلفی از ایران هم گزارش شده که اغلب آنها کاربرد جواهری ندارند. در شیستهای میکادار خلج مشهد،در جاده همدان- ملایر در منطقه کوه گبری رفسنجان،در دره شاهسون ملایر گروناهایی یافت میشود که اندازه آنها به درشتی دانه های انار است.

خواص گارنت در جواهرات

آلماندیت (گارنت قرمز یاقوتی): افزایش بهره وری، کمک به ایجاد تمرکز و انجام کامل کارها  اگر نزدیک چشم سوم نگه داشته شود، می تواند اطلاعات زندگی گذشته را یادآوری کند. این سنگ سبب نیروبخشی و گشایش مسیرهای بین چاکرای اول یا ریشه ای و چاکرای هفتم یا تاجی می شود.
آلماندیت سنگی فوق العاده انرژی بخشی است که قدرت و بنیه فیزیکی به فرد می بخشد. همچنین گفته شده از طریق باز کردن ذهن برتر و نیکوکاری و شفقت، متحد کردن حقیقت و وابستگی در خود برتر، شخص را به خودش نزدیکتر می کند.
دمانتویید (گارنت سبز ): رنگ آن به دلیل وجود کلسیم و کروم است. با ارزش ترین نوع گارنت هاست، که طبق نامش سبز است و از سبز پریدوت تا رنگ زمرد، وجود دارد. بیشتر این سنگها قالبی قهوه ای نیز دارند. گارنتهای با رنگ سبز پر رنگ با ارزشترند اما رنگهای روشن تر آن نیز بین افراد هواخواه زیادی دارد. گارنت سبز سرزندگی می آورد و به جلوگیری از ترس، ناامنی و دیگر احساسات دلتنگی کمک می کند.

سنگ گارنت راف
آندرادیت (گارنت سبز،زرد ،قهوه ای ،مشکی): حاوی تیتانیوم و منیزیوم است. بسیار پویاست، خلاقیت را برمی انگیزاند و آنچه را که در توسعه روابطتتان بیش از همه نیاز دارید به سوی شما جذب می کند. این سنگ هر نوع احساس انزوا و بیزاری را از بین برده و روابط صمیمی با دیگران ایجاد می کند. آندرادیت میدان مغناطیسی موجود در بدن را مجدداً تنظیم می کند، هاله را پاکسازی و گسترش داده و الهامات روان بینی را تقویت می کند.

انگشتر گارنت
ملانیت (سنگ گارنت سیاه یا قرمز تیره): پایداری و استقامت و صداقت را تقویت می کند و انسداد چاکراهای قلب و گلو را باز می کند. دارنده اش را قادر می سازد تا حقیقت را بگوید. خشم و حسد و بدگمانی را برطرف می کند. هر گونه همکاری را صرفنظر از نوع آن، یک مرحله به جلو سوق می دهد.

نگین گارنت
توپازولیت : (زرد رنگ است و فقط در کریستالهای کوچک دیده می شود) گفته می شود این گارنت زرد، محافظ کودکان و افراد شکننده و کم بنیه است. در ضمن توپازولیت آشفتگی های روحی، عاطفی و معنوی را از بین می برد.

سنگ گارنت راف یا تراش نخورده
گراسولار : گراسولار نوعی گارنت است که در خالصترین نوعش بیرنگ است. برای همراه داشتن هنگام جنگ یا داد خواهی مفید است و سنگی است که شخص را به آرامش و همراه جریان بودن ترغیب می کند. همچنین خدمت و همکاری را به شخص القا می کند.

گارنت صورتی ( رودولایت صورتی ) : به دلیل وجود آهن صورتی است و سنگ کمیابی است که در مکزیک آنرا “روزولیت” یا رز قرمز یا بنفشه صورتی کمرنگ می نامند. باعث افزایش بازدهی و رونق در کار می شود. سنگی صمیمی، قابل اعتماد و صادق است که تفکر، الهام و شهود را فعال می کند. از چاکرای اول محافظت کرده و با غلبه بر سرد مزاجی، سلامت و تمایلات جنسی را تقویت می کند.

گارنت قرمز ( رودولایت قرمز ) : گارنت قرمز همان خصوصیات گارنت صورتی را دارد علاوه اینکه سوخت و ساز را فعال می کرده و قلب، ریه ها و ران ها را درمان می کند.

این سنگ سنگ متولدین ماه های فروردین ، تیر ، شهریور ،دی و مرداد می باشد.

گارنت چیست و چه خواصی دارد

Visits: 266

سفارش و خرید محصول ؛
پیشنهادی های ویژه
پرنس جواهر