کاربرد نقره در جواهرسازی
ارسال شده توسط: رضا علیزاده | تاریخ: 18/ تیر 1398
مشخصات محصول ؛
اطلاعات تکمیلی؛

کاربرد نقره در جواهرسازی

نقره یا سیم یک عنصر شیمیایی با علامت Ag است. نقره یک  فلزی نرم، سفیدرنگ، براق و جذاب است که در بین تمام عناصر، بالاترین میزان رسانایی الکتریکی و در بین تمام فلزات بیشترین میزان رسانایی گرمایی را دارد. نقره در طبیعت هم به صورت خالص و هم به صورت آلیاژطبیعی همراه با طلا و دیگر فلزات و هم در برخی سنگ‌های معدنی یافت می‌شود. بیشترین تولید نقره جهان به عنوان جانبی از استخراج مس، نیکل، سرب و روی به دست می‌آید.

این فلز گرانبها بعد از طلا جزو گرانبها ترین فلزات است.

کاربرد نقره

به دلیل قیمت بالای نقره و خواصی که نقره دارد در صنعت جواهر سازی از آن استفاده میشود.

به دلیل قابلیت ها و ویژگی های ظاهری در صنعت جواهرسازی به صورت آلیاژ نقره یا ترکیب جزئی در آلیاژهای دیگر همچون طلا کاربرد دارد. آلیاژی ۹۲.۵ درصد نقره و ۷.۵ درصد مس نقره استرلینگ نام دارد که بخاطر کیفیت ممتاز و زیبـایش در جواهرسازی استفاده می‌شود.

جواهرات نقره‌ استرلینگ معمولاً با لایه‌ی نازکی از نقره‌ ۹۹۹ مرغوب به منظور درخشش بیشتر آبکاری می‌شوند. همچنین این جواهرات با لایه‌ای از رودیوم (Rhodium) یا طلا نیز آبکاری می‌شوند. یکی از بیشترین کاربردهای نقره در ایران در ساخت انگشترهای نقره است که ریشه در دین اسلام هم دارد.

نقره در اکثر آلیاژهای رنگی طلا و لحیم‌های طلا و … استفاده می‌شود و باعث کم‌رنگی و مقاومت آلیاژها می‌شود. طلای سفید با عیار ۹ دارای ۵/ ۹۲ درصد نقره و ۵/ ۳۷ درصد طلا و طلای ۲۲ عیار دارای ۴/ ۸ درصد نقره یا مس می‌باشد. نقره‌سازی در واقع صاف کردن سطح فلز به وسیله چکش‌های مختلف است.

کاربرد نقره در انگشتر سازی

همانطور که میدانیم طلا برای مرد مسلمان حرام است بنابراین در صنعت جواهرسازی کاربرد زیادی دارد .اقایان بجای استفاده از طلا ، از انگشترهای نقره با نگین های اصل و زیبا استفاده میکنند.

گرداوری : گالری پرنس جواهر ( گالری انگشترهای فاخر مردانه )

Visits: 37

سفارش و خرید محصول ؛
پیشنهادی های ویژه
پرنس جواهر