عقیق جگری
ارسال شده توسط: رضا علیزاده | تاریخ: 22/ تیر 1398
مشخصات محصول ؛
اطلاعات تکمیلی؛

عقیق جگری

یکی از انواع عقیق یمنی به رنگ جگری یا کبدی نوعی کلسدونی قرمز نیمه‌شفاف و دارای جلای واکسی است و بهترین نوع آن در  کشور هند یافت می‌شود.عقیق یمن از گرانبهاترین عقیقهاست وجالی است بدانید  یکی از راههای شناخت ان تراشدار بود عقیق است . امروزه در ایران تراش‌های متعددی قابل توجه اساتید میباشد که معروفترین آن‌ها تراش ثبتی و تراش قطعی ست. همچین نگینهایی که دارای سمبه‌های دایره و حلالی یا اصطلاحاً سمبهٔ ناخنی و نشانهایی مخصوص هستند که آن‌ها هم جزو عقیق‌های یمنی می‌باشند. اغلب عقیق‌های جگری تجاری، کلسدونی لکه‌دار هستند.عقیق جگری یا عقیق سرخ (به انگلیسی: Cornaline) با فرمول شیمیایی SiO2 از مجموعه کانی هاست.

جالب است بدانید درجه سختی عقیق جگری  ۷  ۶.۵ می باشد.

 

شکل عقیق در طبیعت

عقیق در طبیعت به حالت توده های گره خورده در صخره سنگ های گدازه های آتشتفشانی یافت می شود وقتی صخره ها شکاف می خورند، عقیق ها با طرح ها و رنگ های شگرف ظاهر می شوند.

سنگ عقیق در طبیعت به رنگ های متنوعی یافت میشود رنگهای قرمز، قرمز مایل به قهوه ای، جگری، زرد رنگ ، کبود (آبی)، سیاه، سبز، خاکستری و خرمایی یافت می شود.

انواع عقیق

عقیق دارای گونه های متنوعی نیز می باشد مانند عقیق یمنی، عقیق خراسانی، عقیق باباقوری، عقیق شجری، عقیق سلیمانی ، در نجف و … .

عقیق در مناطق دیگری یافت می شود اما مرغوب ترین نوع آن عقیق یمنی می باشد.

نگهداری از عقیق چگونه است

سنگ عقیق را هرگز در معرض مواد

عقیق جگری را به جهت تخلیه و پاکسازی عقیق از امواج منفی آن را در هفته یک بار در آب جاری بشویید. و جهت شارژ مجدد سنگ را در معرض نور خورشید قرار دهید.

برگرفته از سایت ویکی پدیا

 

Visits: 1356

سفارش و خرید محصول ؛
پیشنهادی های ویژه
پرنس جواهر