انگشتر عقیق سرخ یمنی دست ساز A-1287
ارسال شده توسط: رضا علیزاده | تاریخ: 27/ آذر 1398
مشخصات محصول ؛
نام کالا ؛ انگشتر عقيق سرخ يمني كهنه بسيار خاص و بي همتا با طبع و رنگي بينظير و شفافيت بالا و پايه تمام طلا مدل اشكي دقيق و منظم و بي نقص
جنس سنگ ؛ عقيق سرخ البالويي يمني با طبع و رنگي خاص و بينظير
جنس رکاب ؛ تمام طلا تماما دست ساز
سازنده ؛ استاد تهران مهردادf
سایز ؛ 61
قیمت ؛ توافقی
اطلاعات تکمیلی؛

انگشتر عقیق سرخ یمنی دست ساز

انگشتر عقیق سرخ یمنی کهنه با کیفیت بالا نهایت طبع و رنگ

و پایه تمام طلا عیار ٧۵٠ تماما دست ساز انگشتری فاخر اصیل خاص و کلکسیونی میباشد.

عیار چیست و چگونه مشخص میشود ؟

عیار چیست :میزان خلوص طلای بکار رفته در یک جسم  ( انگشتر -النگو -گردن اویز و… )عیار میگویند. عیار بکار رفته در انگشتر عقیق سرخ یمنی دست ساز ۷۵۰میباشد .

روش تعیین عیار

عیار را معمولا به چندین روش تعیین میکنند

انواع روش های تعیین عیار

الف : روش سنتی

در روش سنتی طلا را روی سنگ محک یا کوارتز میکشند .در میزان عیاری که پایین تر از چهارده است اسید نیتریک خالص را با غلظت مختلف وعیار بالا را با تیزاب سلطانی یا اسید نیتزیک و نمک طعام می سنجند و میزان خوردگی نمونه را مقایسه میکنند .

ب : روش اسپکتروفتومتر

مقدار مشخصی از طلا را وزن میکنند و آنرا در تیزاب سلطانی حل و در آخر با مقایسهٔ استانداردهای مختلف و با کشیدن منحنی، عیار نمونهٔ مجهول را معین می‌کنند. که در انگشتر عقیق سرخ دست ساز از این روش استفاده شده است .

نقش عیار در بین الملل

همانطور که میدانید طلای خاص بسیار نرم است و به هیچ عنوان مناسب ساخت وسایل و زیور الات نیست بنابراین مقداری عناصر مخلوط با طلا میتواند کاررا محکمتر کند .در کشورهای مختلف یک یا چند عیار برای طلاسازی مرسوم است. در کشورهای اروپایی طلای عیار پایین به دلیل قیمت کم‌تر رونق زیادی دارد اما در کشورهای شرقی به دلیل نگاه سرمایه‌ای مردم به طلا از عیارهای بالاتر برای تولید استفاده می‌شود.

عیار پایین طلا موجب سیاه شدن رنگ آن میشود بنابراین هر کشوری با توحه به شرایط اقلیمی خود طلایی را با درجه خلوص خاصی تولید میکند .

درجه خلوص طلا در ایران ۱۸ است که در گذشته ۱۷نیز تولید میکرده است که امروزه رواج ندارد .

 

Visits: 136

سفارش و خرید محصول ؛
پیشنهادی های ویژه
پرنس جواهر