اشنایی کامل با انواع مروارید
ارسال شده توسط: رضا علیزاده | تاریخ: 30/ اردیبهشت 1398
مشخصات محصول ؛
اطلاعات تکمیلی؛

پرنس جواهر سعی در اشنا کردن  هموطنان گرامی در زمینه انواع سنگهای گرانبها دارد در این مقاله اشنایی کامل با انواع مروارید و روشهای نگهداری و مراقبت از مروارید و همچنین شناسایی مروارید اصل و تقلبی دارد.

اشنایی کامل با انواع مروارید

رنگ مروارید

رنگ مروارید اغلب سفید است اما ممکن است به رنگ‌های صورتی و زرد و سبز و آبی و قهوه‌ای و سیاه نیز دیده شود.

مروارید پرورشی یا تقلبی

در قرن بیستم بشر کم کم به فکر پرورش صدهای مروارید ساز کرد.اکثر کشور ها به تولید مروارید تقلبی یا مصنوعی پرداخته اند که البته درامد بسیار خوبی نیز عایدشان شده است.پرورش دهندگان با سوراخ کردن پوسته صدف، یک قطعه مروارید بسیار کوچک را در درون صدف قرار می‌دهند تا این موجود با ترشح موادی بدور آن به تولید مروارید بپردازد.زمانی که یک جسم خارجی مانند ذره‌ای شن یا یک موجود ریز دریایی وارد صدف می‌شود و با بدن نرم و حساس آنها تماس پیدا می‌کند، باعث تحریک و خارش بدن نرم‌تن می‌شود. جانور برای تسکین خود لایه‌هایی مرکب از ماده آلی شاخی کونچیولین و بلورهای کلسیت یا آراگونیت را به دور جسم خارجی ترشح می‌کند. از این لایه‌های هم‌مرکز رفته رفته مروارید شکل می‌گیرد. جنس مروارید با جنس دیواره درون صدف یکسان است.

مرواریدهای پرورشی به دو گروه مهم آب شور و آب شیرین و هریک به سه دسته تقسیم می‌شوند.

مرواریدهای پرورشی آب شور که در اقیانوس‌ها به وجود می‌آیند، شامل:
۱- مرواریدهای پرورشی Akoya که به قطر ۱۱-۲ میلی‌متر هستند.
۲- مرواریدهای پرورشی تاهیتی که به قطر ۱۴-۸ میلی‌متر هستند.
۳- مرواریدهای پرورشی دریای جنوب که به قطر ۱۸-۲ میلی‌متر هستند.

مرواریدهای پرورشی آب شیرین که در رودخانه‌ها، سدها و مرداب‌ها رشد می‌کنند، شامل:
۱- مرواریدهای پرورشی آب شیرین چین
۲- مرواریدهای پرورشی آب شیرین ژاپن
۳- مرواریدهای پرورشی آمریکا و کشورهای دیگر هستند.
مرواریدهای پرورشی آب شیرین می‌توانند اندازه‌ای به قطر ۴ تا ۱۱ میلی‌متر داشته باشند.

مروارید باروگ

مرواریدی سکه ای و تخت و نور را به زیبایی بازتاب میکند .بسیار درخشان است و بین جواهر سازان از محبوبیت خاصی برخوردار است.بیشتر بدانید…

روشهای نگهداری از مروارید

مرواریدها از سختی پایینی برخوردار بوده و به همین دلیل باید در نگه‌داری آن ها دقت و از برخورد آن‌ها با اجسام سخت‌تر جلوگیری کرد. به همین علت آن‌ها را با جواهرات دیگر در یک مکان نگه‌ ندارید.

مرواریدها متخلخل بوده و موادی مانند چربی، اسید و حتی عرق بدن را به خود جذب می‌کنند. به خاطر داشته باشید مرواریدها نباید با مواد آرایشی، عطر، اسپری مو و حتی عرق بدن تماسی داشته باشند چون باعث تغییر رنگ مروارید و یا حتی فاسد شدن آن‌ها می‌شود. بهتر است بعد از هر بار مصرف آن‌ها را با دستمال نرم تمیز کرده و به تنهایی در جای خود قرار دهید.از شستشوی مرواریدها با مواد شوینده، قرار دادن آن‌ها در معرض بخار جداً خودداری نمایید.

بین مرواریدهایی که به صورت رشته می‌باشند باید حتماً گره‌هایی وجود داشته باشد تا از سایش مرواریدها به یکدیگر جلوگیری شود. به همین علت رشته‌های مرواریدهای طبیعی و پرورشی با کیفیت خوب دارای گره‌هایی مابین مرواریدها هستند.

 

کاربرد مروارید در جواهر سازی

از مروارید برای ساخت انواع انگشتر ، انواع گردنبند و دستبند و گوشواره استفاده میکنند.

تسبیح های مرواریدی هم جهت فرستادن ذکر جدیدا ساخته شده است که فوایدی هم برای بدن دارد میتوانید در مقالات بعدی ما انها را مطالعه بفرمایید.

Visits: 45

سفارش و خرید محصول ؛
پیشنهادی های ویژه
پرنس جواهر